2 Nisan 2013 Salı

Ubuntu, telefonları bilgisayara çevirmek için geliyor


Bir şekilde cep telefonlarına girebilmek her işletim sisteminin hedefi haline geldi. Geçtiğimiz yıl bizi hayli şaşırtan Firefox OS haberinin ardından, Ubuntu da cep telefonlarına yönelik hamlesini duyurdu.
The Verge sitesinin haberine göre Ubuntu, işletim sistemini cep telefonlarına iki aşamalı olarak taşıyacak. Ubuntu'yu geliştirmekte olan Canonical firması öncelikle Android altyapısını kullanan Ubuntu for Android işletim sistemini kullanıma sunacak. Bu işletim sisteminin üreticiler tarafından destekleneceği pek tahmin edilmiyor, ancak kullanıcıların var olan Android cihazlarına Ubuntu for Android'i kurabilecekleri belirtiliyor.
2013 içinde kullanıma sunulması beklenen Ubuntu for Android'in oluşturacağı ekosistemin sayesindeyse ileride doğrudan Ubuntu yüklü telefonların piyasaya sürülmesi bekleniyor. Tabii bu ikinci aşama, ilk aşamanın ne derece başarılı olacağına bağlı.
Canonical, işletim sistemini Android'e dayandırarak zaten var olan Android cihazlarını sorunsuz şekilde kullanabilmeyi hedefliyor. Tabii bu şekilde Android cihaz üreticilere de zahmetsizce Ubuntu for Android kullanabilme olanağı sağlanmış olacak.
Ubuntu'nın kendi web sitesinden verilen bilgilere göre, Ubuntu for Android şu andaki cep telefonlarının oldukça yüksek işlem gücünü, telefonları masaüstü bilgisayar gibi kullanma olanağı sağlayarak değerlendirecek. Harici monitöre bağlanan, klavye ve fare takılan Ubuntu'lu cep telefonları, gerektiğinde masaüstü bilgisayar konforuyla kullanılabilecek.
Ubuntu'nun akıllı telefon arenasına tam olarak ne yenilik getireceğiyse biraz belirsiz. Haberde, Ubuntu for Android'in ekran boyunca yapılacak kenardan kenara kaydırma hareketlerini yoğun şekilde kullanacağı belirtiliyor, ki bu da aklımıza Nokia'nın doğmadan öldürdüğü Meego işletim sistemini getirmekte. Ayrıca yeni işletim sisteminin arama özelliklerinin ve sesle komuta olanaklarının güçlü olacağı belirtilmiş. Tüm bunların Android'e alternatif bir Ubuntu'yu anlamlı kılmaya yetip yetmeyeceğini biz de merak etmekteyiz.

Hiç yorum yok: